Apr 15, 2013

Goin C'razy


Huh..................................................................................................

Mengeluh....

Itu saja yang manusia boleh buat bila terlalu banyak beban yang perlu dipikul dan perlu diselesaikan dengan kadar segera agar kelak tidak bertambah lagi keluhan yang sedia ada, 

huh.......................................................................................................

Sekarang dah bulan April. Lagi 15 hari lagi dah nak masuk bulan 5. Result IPTA/Matrikulasi akan keluar 25/4 ni. Kegabraannya hanya Allah Swt ja yang tahu. Harap dapat masuk Matrikulasi. Aamiin. Hm, sekarang ni hidup sibuk mengalahkan calon calon parti yang sedang bertungkus lumus meraih undi dari rakyat. Mana taknya setiap hari (taksetiap hari,tipu je) kena bangun pukul 6 pagi, siapkan adik, hantar adik pergi sekolah, balik rumah basuh baju, sidai baju, lipat baju, sapu lantai, masak untuk tengah hari, mandikan adik yg bongsu, bagi makan dia, buat susu, basuh ucuk/kencing dia, tidurkan dia, kemas mainan yang dia main, amik adik balik sekolah, siapkan makan malam! Sebelum tidur, kena makesure semua adik beradik dah tidur dan rumah dah fully berkunci serta siren kecemasan aktif!!
Huh! Hampir setiap hari kena jerit :-

"Sembahyang tak lagiii?!!!" 
"Buat kerja sekolah tak lagi?!!!"
"Kemas beg dah? Jadual tiru dah?!!!" 
"Homework dah buat ke belum?!!"

Sampaikan diri sendiri pun taksempat nak urus! Ni masa tulis entry ni, ingatkan nak mandi dulu baru tulis tapi hati suruh tulis dulu sebab dia dah taklarat nak tanggung beban yang ada. Hati nak suruh tuan dia mandi dengan tenang dan dapat menikmati oksigen. Haaaaahhh........(lepas oksigen)
Takpa, lagi seminggu ja nak kelam kabut cenni. Nanti bila mama dengan abah dah balik, semua back to normal :D
Mama dan abah, buat umrah elok elok. Jangan fikir pasal dekat Malaysia ni, insyaAllah, semuanya akan okay sampai mama dengan abah balik. Kakak will make sure yang adik adik akan tembun like me (kemabang hidung) dan tidak kelaparan. Kakak dah jaguh masak tau. Tok banyak tolong, hehe. Jangan main main, hohoho (muka riak)
Astagfirullahalazim. Takbaik riak riak ni. Hehehe :o
Okaylah, nak pergi tenangkan diri di dalam bathroom yang seakan akan ingin menghalau tuannya. Seriously cakap, rumah yang I duduk sekarang ni macam nak halau I dengan family I je. Memanglah kitaorg nak pindah tapi takyah la tunjuk protes begitu lalu, wahai rumahku syurgaku (gosok dinding rumah)
Hahaha, okaylah. Nak bersih diri dan bersujud kepada Yang Maha Esa. Assalamualaikum :x

p/s : Walaupun ibu bapa tiada depan mata buat masa sekarang tapi Allah sentiasa ada.